OGŁOSZENIE ! Praca Kontakt O firmie e-Sklep Aktualności Regulamin
85 719 31 82
<h4>TURBOSPRĘŻARKI</h4> <br> <h8> dostawa</h8> <br><br><br> <h9>w 24 godziny!</h9>

Przyczyny awarii drukuj


Przyczyny awarii

Turbosprężarka w samochodzie, to jeden z najtrwalszych elementów układu napędowego. Turbina stosunkowo rzadko ulega naturalnemu wyeksploatowaniu a przyczyna jej awarii często leży po stronie samego pojazdu. Dlatego bardzo ważne jest ustalenie istoty awarii przed montażem kolejnej turbosprężarki po to, aby zapobiec ponownemu jej uszkodzeniu z powodu niesprawności zewnętrznego osprzętu.
 

Typowe przyczyny awarii:

 
Zanieczyszczony olej silnikowy
Występowanie głębokich rys na łożyskach spowodowane jest przez zanieczyszczony olej. Aby uniknać tego typu uszkodzeń należy stosować olej i filtry wysokiej, jakości oraz koniecznie wymieniać je zgodnie z zaleceniami producenta, jak również po każdej naprawie turbosprężarki.
Awarie związane z zabrudzonym olejem, mogą być spowodowane przez:
  • zaniedbanie terminowej wymiany oleju;
  • zniszczony, zużyty, lub niskiej jakości filtr oleju;
  • zużycie silnika (często silniki nadające się do remontu kapitalnego);
  • niesprawność zaworu przelewowego filtra oleju;
  • niska jakość oleju
Zaniki w doprowadzaniu oleju i brak odpowiedniego ciśnienia oleju
Zaniki w doprowadzaniu lub zbyt niskie ciśnienie oleju w układzie powoduje wypolerowanie i wypalanie powierzchni łożysk. Ponadto znaczny niedobór ciśnienia oleju ponad przedłużony okres (powyżej 810 sekund) oprócz wypolerowania i wypalania powierzchni łożysk powoduje w systemie łożysk turbosprężarki objawy przebarwienia.
Niedobór ciśnienia jest najgroźniejsza formą przerw w dostarczaniu oleju, a przyczyną może być:
  • uruchomienie turbosprężarki bez zalania olejem;
  • nieprawidłowy start silnika po wymianie lub naprawie turbosprężarki;
  • niesprawna pompa olejowa;
  • zużycie silnika;
  • niesprawny układ odpowietrzenia komory korbowej (odma);
  • zgięty, złamany lub niedrożny przewód smarujący turbosprężarkę;
  • niski poziom oleju w misce olejowej;
  • zanik smarowania z powodu zbyt długiej pracy pojazdu na dużym pochyleniu terenu;
  • długi okres nieużywania samochodu;
Ciała obce
Zdarza się, że obcy materiał wpada do korpusu wydechowego lub ssącego turbiny powodując uszkodzenia wyraźnie widoczne na kołach turbiny i kompresora. Zanieczyszczenia w układzie dolotowym i wydechowym powstają w efekcie niesprawnego funkcjonowania tych ukladów jak i podczas montażu turbosprężarki. Sól lub piasek, jak również wszelkie zabrudzenia i zanieczyszczenia odbijając się od ścian sprężarki mogą doprowadzić do całkowitego uszkodzenia łopatek. Także znajduj±ce się w kolektorze wydechowym zanieczyszczenia jak na przykład cząstki rdzy stwarzają ogromne zagrożenie dla wirujących z wysoką prędkoscią łopatek turbiny.