OGŁOSZENIE ! Praca Kontakt O firmie e-Sklep Aktualności Regulamin
85 719 31 82
<h4>TURBOSPRĘŻARKI</h4> <br> <h8> dostawa</h8> <br><br><br> <h9>w 24 godziny!</h9>

Pompowtryskiwacze drukuj

POMPOWTRYSKIWACZE

Pompowtryskiwacze stosowane w silnikach samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Możemy zaoferować Państwu ich pełną i profesjonalną regenerację. Proces podzielony jest na dwa etapy.

Pierwszy polega na przetestowaniu pompowtryskiwaczy pod kątem ich prawidłowego działania.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowej pracy, rozpoczyna się drugi etap. Polega on na sprawdzeniu stanu technicznego poszczególnych elementów pompowtryskiwacza. Uszkodzone elementy wymianie są na nowe.

Po złożeniu, kompletny pompowtryskiwacz przechodzi ponowny test w celu potwierdzenia skuteczności naprawy.
Podczas każdego procesu naprawy używamy wyłącznie oryginalnych części zamiennych przy jednoczesnym przestrzeganiu rygorystycznych procedur naprawczych. Tylko taki podejście jest gwarancją najwyższej jakości i niezawodności naprawianych przez nas pompowtryskiwaczy.

Wtryskiwacze Common Rail Bosch i Delphi stosowane w silnikach samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Wszystkie wtryskiwacze w pierwszej kolejności przechodzą kompleksowy test, który sprawdza ich faktyczny stan techniczny. W przypadku wykrycia nieprawidłowej pracy rozpoczyna się proces naprawy uszkodzonych wtryskiwaczy.

Wtryskiwacze Delphi naprawiane są przy wykorzystaniu najnowszych maszyn firmy Hartridge - jedynej marki posiadającej autoryzacje producenta układu zasilania. Bardzo istotnym etapem naprawy wtryskiwaczy jest wygenerowanie nowego,
16 lub 24 cyfrowego kodu (tzw. IMMA) dla każdego z nich. Dopiero w momencie wprowadzenia do sterownika silnika nowych kodów, możliwa będzie odpowiednia korekcja dawki paliwa, zapewniająca bezproblemową pracę silnika w całym zakresie obciążenia i prędkości obrotowej.

W trakcie naprawy elementów z układów zasilania silników diesla przestrzegamy restrykcyjnych procedur serwisowych producenta, korzystając wyłącznie z oryginalnych części zamiennych Bosch i Delphi.

Jesteśmy Autoryzowanym Serwisem układów wtryskowych firmy Delphi

Układy zasilania silników wysokoprężnych wyposażone w pompowtryskiwacze, były stosowane szczególnie chętnie w samochodach osobowych koncernu Volkswagen. Pompowtryskiwacz jest urządzeniem, które łączy w sobie wtryskiwacz i pompę wysokiego ciśnienia. Wyeliminowanie przewodów wysokiego ciśnienia pozwala uzyskać ciśnienie wtrysku o wartości ponad 200 MPa. Każdy cylinder silnika zasilany jest osobnym pompowtryskiwaczem zamocowanym w głowicy, napędzanym bezpośrednio przez popychacz albo pośrednio dźwignią od wałka rozrządu. Dawka paliwa oraz kąt wtrysku regulowane są indywidualnie dla każdego pompowtryskiwacza za pomocą sterowanego elektrycznie zaworu. Dzięki temu silniki wyposażone w tego typu system zasilania, odznaczają się niskim zużyciem paliwa i dobrą dynamiką, nie emitując przy tym dużej ilości toksycznych składników spalin.

Pompowtryskiwacze stosowane były przede wszystkim przez firmę Volkswagen, oraz producentów samochodów ciężarowych - np. Volvo.

NAPRAWA


Proces weryfikacji rozpoczyna się od oględzin zewnętrznych. Oprócz oczywistych, dobrze widocznych uszkodzeń mechanicznych, takich jak pęknięta sprężyna powrotna czy tłok, można ujawnić w ten sposób następujące usterki:

- zużyte uszczelki zewnętrzne oraz uszkodzenia obudowy wokół miejsca ich osadzenia,
- w znacznym stopniu zanieczyszczona końcówka rozpylacza,
- uszkodzony element mocujący sprężynę powrotną,
- uszkodzona górny element tłoczka (talerzyk),
- zużyta (wytarta) powierzchnia trzpienia kulkowego.

Kolejnym krokiem są pomiary elektryczne cewki w celu wstępnej oceny jej sprawności. Jeśli po tych czynnościach pompowtryskiwacz zostaje zakwalifikowany do naprawy, rozpoczyna się proces jego oczyszczenia. Po usunięciu luźnych zanieczyszczeń przystępuje się do dokładnego oczyszczenia końcówki wtryskiwacza w myjce ultradźwiękowej.

Tak przygotowany pompowtryskiwacz umieszczany jest w specjalnej przystawce, zamontowanej na stole probierczym firmy Bosch. Ostatnim etapem jest wybór programu, który dobrany do każdego pompowtryskiwacza, automatycznie przeprowadza jego test. Składa się on z kilku etapów, podczas których mierzona jest dawka wtrysku przy zadanych obrotach wałka napędowego i odpowiednio dobranej długości impulsu elektrycznego. Zmierzone wartości wyświetlane są na monitorze komputera, który automatycznie ocenia ich poprawność.

W przypadku nieprawidłowego wyniku testu pompowtryskiwacza, można przeprowadzić jego naprawę. Cały proces rozpoczyna się od demontażu części składowych i kontroli ich kondycji. Po zdemontowaniu sprężyny sprawdza się bardzo dokładnie powierzchnię zewnętrzną tłoczka. nie może ona nosić żadnych śladów zużycia takich jak rysy, ogniska korozji lub ubytki materiału. Zawsze podczas naprawy stosuje się nową, oryginalną końcówkę rozpylacza. Po wymianie uszkodzonych elementów pompowtryskiwacz ponownie testowany jest na stanowisku pomiarowym. Jeśli wszystkie wartości pomiarowe będą mieściły się w wymaganym przedziale, klient otrzymuje naprawiony pompowtryskiwacz wraz ze stosownym protokołem, potwierdzającym fachowe wykonanie naprawy.

PRZYCZYNY USZKODZEŃ

Większość usterek mechanicznych powodowana jest przez naturalne zużycie elementów, związane z przebiegiem samochodu. Inne przyczyny uszkodzeń to najczęściej:

- uszkodzenia końcówek pompowtryskiwaczy, występujące na skutek nieprawidłowo zachodzącego procesu spalania mieszanki, złej jakości paliwa, niefachowo przeprowadzonej operacji tuningu silnika itp,
- uszkodzenia zespołu napędowego spowodowane nieprawidłowym montażem pompowtryskiwacza.

Uszkodzenie pompowtryskiwacza może powodować :

- zwiększenie zadymienia spalin (czarny dym z rury wydechowej)
- spadek mocy silnika
- nierówną pracę silnika
- zwiększoną hałaśliwość silnika
- w ekstremalnych przypadkach uszkodzenie tłoka lub zaworu
- problemy z poprawnym działaniem zaworu recyrkulacji spalin i układu zmiennej geometrii w turbosprężarce.

Należy zaznaczyć, że źródłem wymienionych objawów może być również niesprawność innych podzespołów silnika. Dlatego też przed wydaniem ostatecznego werdyktu, dobrze jest przeprowadzić dokładne oględziny i testy pompowtryskiwaczy.