OGŁOSZENIE ! Praca Kontakt O firmie e-Sklep Aktualności Regulamin
85 719 31 82
<h4>TURBOSPRĘŻARKI</h4> <br> <h8> dostawa</h8> <br><br><br> <h9>w 24 godziny!</h9>

Wtryskiwacze drukuj

WTRYSKIWACZE

Wtryskiwacze elektromagnetyczne.

Wtryskiwacze tego typu pracują w układach typu Common Rail. Jest to najszerzej obecnie stosowany rodzaj zasilania silników wysokoprężnych. Umożliwia on rozdzielenie funkcji wytwarzania wysokiego ciśnienia i realizowania wtrysku paliwa. Dzięki temu zapewnia on znacznie większą elastyczność i dostosowanie układu wtryskowego do silnika w porównaniu z konwencjonalnymi układami. Ponieważ paliwo znajduje się w zasobniku stale pod wysokim ciśnieniem, możliwe jest dowolne modelowanie wtrysku poprzez wysyłanie impulsów elektrycznych do wtryskiwaczy. Sterownik zasilając prądem zawór elektromagnetyczny wtryskiwacza uruchamia rozpylacz (początek wtrysku). Po wyłączeniu zasilania elektrycznego wtrysk zostaje zakończony. Wtryśnięta dawka paliwa jest proporcjonalna (przy danym ciśnieniu) do czasu włączenia zaworu elektromagnetycznego, ale jest niezależna od prędkości obrotowej silnika lub pompy wtryskowej. W nowszych generacjach CR możliwe jest wykonanie kilku wtrysków w czasie jednego obiegu roboczego tłoka. Wpływa to na zmniejszenie zużycia paliwa, zapewnia cichszą pracę silnika i mniejszą zawartość szkodliwych substancji w spalinach.

Wtryskiwacze piezoelektryczne.

W systemach Common Rail trzeciej generacji pojawiły się wtryskiwacze piezoelektryczne. Główną ich zaletą jest krótki czas przełączania, ok. 0,1 ms.
To około dziesięciokrotnie szybciej niż w przypadku wtryskiwaczy elektromagnetycznych. Dzięki temu można swobodnie regulować początek wtrysku i wielkość dawki paliwa, oraz wykonać wtrysk wielofazowy. Bezwładność wtryskiwaczy elektromagnetycznych dopuszczała dotychczas tylko jeden wtrysk wstępny w celu tłumienia hałasów spalania. Grupę elementów piezoelektrycznych wykorzystano jako element sterujący pracą wtryskiwacza. Dzięki tak szybkiej aktywacji można skrócić odstępy pomiędzy poszczególnymi wtryskami, co pozwala na optymalizację pracy silnika. Także ilość paliwa, włączając w to bardzo niewielką dawkę wtrysku wstępnego, jest odmierzana bardzo precyzyjnie, co przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa. W układach wyposażonych we wtryskiwacze piezoelektryczne ciśnienie paliwa zostało zwiększone i może wynosić nawet ponad 2000 bar.

NAPRAWA



Pierwszą czynnością jest wstępne oczyszczenie wtryskiwacza. Następnie przeprowadzane są testy na urządzeniu diagnostycznym, których negatywny wynik kwalifikuje wtryskiwacz do naprawy. Po demontażu i oczyszczeniu części składowych przystępuje się do ich oceny. Do tego celu wykorzystywany jest wysokiej jakości mikroskop, ponieważ uszkodzenia współpracujących powierzchni widoczne są dopiero w dużym powiększeniu. Na tym etapie identyfikowane są usterki gniazda zaworu sterującego oraz ocena stanu gładzi popychacza i iglicy rozpylacza.



Po zweryfikowaniu stanu technicznego elementów składowych wtryskiwacza, uszkodzone elementy wymieniane są na nowe. Do tego celu wykorzystujemy wyłącznie oryginalne części zamienne. We wtryskiwaczach zawsze wymieniane są następujące elementy:



- uszczelka gniazda zaworu sterującego


- nakrętka rozpylacza


- rozpylacz (końcówka wtryskiwacza)



W kolejnym kroku przechodzimy do montażu wtryskiwacza. Poszczególne elementy muszą być umieszczone wewnątrz wtryskiwacza z zachowaniem odpowiedniej czystości. Wszystkie nakrętki dokręcane są momentami o wymaganych wartościach.



Ostatnia operacją jest test wtryskiwacza na odpowiednim stanowisku pomiarowym. Wykonywana jest cała seria pomiarów w różnych stanach pracy wtryskiwacza. Badanie odbywa się na urządzeniu firmy Hardrige. Próby wykonywane są automatycznie i symulują odpowiednie stany pracy wtryskiwacza w różnych warunkach obciążenia silnika. Zmierzone wartości porównywane są z bazą danych zawartą w pamięci urządzenia. Jeśli mieszczą się w wymaganym przedziale określonym przez producenta, automatycznie generowany jest symbol poprawnego wyniku danego pomiaru. Istnieje możliwość wydrukowania przejrzystego protokołu, w którym wyniki pomiarów ocenione są jednoznacznie jako prawidłowe. Jest to dla Klienta potwierdzenie fachowo przeprowadzonej naprawy.



PRZYCZYNY USZKODZEŃ



Uszkodzenia wtryskiwaczy powstają najczęściej w wyniku stosowania oleju napędowego niskiej jakości lub wystąpienia zanieczyszczeń w układzie paliwowym.